Reaktywacja Magistrali Podsudeckiej: Parlamentarny Zespół rozpoczyna działania
W dniu dzisiejszym miało miejsce inauguracyjne spotkanie Parlamentarnego Zespołu ds. Magistrali Podsudeckiej, co stanowiło ważny krok w kierunku modernizacji strategicznej linii kolejowej nr 137. Zgromadzenie to było początkiem wysiłków zmierzających do pełnego wykorzystania potencjału tej trasy.
Liderzy i struktura zespołu
Na czele zespołu stanął poseł Paweł Masełko z Opolszczyzny. Pod jego kierownictwem zespół rozpoczął tworzenie szczegółowego planu działania, który obejmuje harmonogram spotkań z kluczowymi interesariuszami: specjalistami z branży kolejowej, przedstawicielami PKP PLK oraz lokalnymi samorządowcami. Celem tych działań jest skuteczne zarządzanie projektem i realizacja zamierzonych celów.
Znaczenie Magistrali Podsudeckiej
Linia kolejowa nr 137, znana jako Magistrala Podsudecka, łączy województwa śląskie, opolskie i dolnośląskie, przebiegając przez ważne miasta takie jak Gliwice, Kędzierzyn-Koźle, Nysa, czy Świdnica. Ze względu na swoje strategiczne położenie wzdłuż Sudetów, linia ta ma kluczowe znaczenie zarówno dla transportu pasażerskiego, jak i towarowego. Modernizacja tej trasy ma na celu uczynienie jej nowoczesną i bezpieczną alternatywą dla transportu drogowego, wspierając rozwój gospodarczy regionu.
Modernizacja i przyszłe cele
Głównym zadaniem zespołu jest koordynacja działań zmierzających do unowocześnienia tej częściowo zelektryfikowanej linii. Wizja przewiduje, że Magistrala Podsudecka stanie się szybkim, efektywnym i bezpiecznym szlakiem komunikacyjnym, który zintegruje potencjał gospodarczy kluczowych miast takich jak Sosnowiec, Opole, Wałbrzych i Wrocław.
W zespole, Dolny Śląsk reprezentuje Marek Chmielewski, poseł z Dzierżoniowa, który aktywnie uczestniczy w procesie decyzyjnym związanym z rozwojem infrastruktury kolejowej w regionie. Jego obecność w zespole jest gwarancją, że interesy Dolnego Śląska będą odpowiednio reprezentowane i uwzględniane w planach modernizacji.
Źródło: facebook.com/komunikacjaddz

Nowe przystanki w Dzierżoniowie: komfortowe wiaty na ul. Piastowskiej
Nowe linie kolejowe w powiecie dzierżoniowskim: co nas czeka do 2027 roku?
Edukacyjne tablice przywrócą pamięć o kolejach w Dzierżoniowie
Kolejowe połączenia Dzierżoniowa i Wrocławia: 11 lat zmian i rozwoju
125 lat Kolei Sowiogórskiej: Historia i przyszłość Pieszyc Górnych
Nowe przystanki na żądanie od grudnia 2025!
Reaktywacja Magistrali Podsudeckiej: Parlamentarny Zespół rozpoczyna działania
Dzierżoniowscy policjanci zatrzymali dwóch mężczyzn z ponad pół kilogramem narkotyków